تبلیغات
فروشگاه پدیده Shop padide - دانلود پژوهش کنترل کیفیت در سایپا
با اختراع موتورهای چهار زمانه درون‌سوز در نیمه اول قرن 19 و تكمیل آن متناسب با پیشرفتهای دانش بشری و سرانجام تولید انبوه انواع خودروها در اوایل قرن بیستم، مورد استفاده اتومبیل به عنوان وسیله‌ای لوكس و تجملی جهت گشت
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 3162 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 290
دانلود پژوهش کنترل کیفیت در سایپا

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

کنترل کیفیت در سایپا


مقدمه:
با رشد فكری انسانها انتخاب فعالیتها و فرآیندهای عملیاتی به شیوة تهیه و استفاده بهینه مواد اولیه كمیاب، روشهای تصمیم‌گیری و ماحصل كار تكامل بسزا یافتند ، در یك مقطع از زمان دیگر انسان مجبور نبود روزانه به شكار برود نیازمندیهای آنی خانواده را فراهم سازد همفكری و همكاری و رقابت به آنها قدرت داد تا وسیعتر و عمیقتر فكر كند ، به سرعت بیاموزند با شتاب به كار گیرند با احتیاط با آزمایش بگذارند با تأمل نتایج را بررسی كنند و با تفكر در بهبود ماحصل كار اقدام ورزند در این راستا سطح خدمات رو به بهبودی رفت كالاها مرغوبیت چشمگیری بدست آوردند و نیازمندیها به سرعت فراهم گردید.
برای كاربرد صحیح ابزارهای تولید و وسایل كار، انسان مجبور شد كه عمیقتر فكر كند و برای تولید فرآورده‌های مرغوب از مواد عالی و با دوام استفاده نماید. به سرعت در مورد طرح و ساخت كالاهای صنعتی و نحوة فروش و بهره‌وری فكر كرد و با گذشت زمان به مشخصه‌های ذاتی و غیر‌ذاتی و فرآیندهای چون ظاهر، زیبایی، رنگ، نرمی، سختی، خشكی، سبكی، و سنگینی، مقاومت و اندازه حجم، انعطاف‌پذیری، قدرت، سرعت، و بازده اهمیت خاص دارد و در این هنگام بود كه در مورد قابلیت و دوام و كیفیت فرآورده‌ها اندیشید و در جهت بهبود و اصلاح آن گام‌های مؤثر و منظمی برداشت.
بنابراین با پیشرفت صنایع و تكنولوژی می‌توان گفت كه » كیفیت محصول« یكی از مهمترین عوامل برای تأمین نیازهای مشتریان می‌باشد و كنترل كیفیت با اهمیتی خاص امروزه در تمام صنایع مطرح و بكار گرفته می‌شوند.
معمولاَ قیمت و كیفیت دو عامل تعیین كننده در خرید كالاهای مورد نیاز مشتریان می‌باشد بعد از خرید، مشتری قیمت محصول خریداری شده را فراموش كرده اما كیفیت زمینه‌ای برای استفاده و یا تحسین از كالا مادامیكه در اختیار صاحب آن می‌باشد خواهد بود.
كیفیت عامل تعیین كننده در محصول نه تنها برای مشتری بلكه برای سازنده آن نیز می‌باشد.
مشتریان همواره در پی محصولاتی هستند كه بتوانند نیازهای آنها را بطور مطمئن درتحت بدترین شرایط برآروده سازند. و سازندگان باید بدین خواسته آنها پاسخ گویند حال ما برای این وظیفه یعنی اطمینان كیفی چه باید بكنیم؟ آیا كاربرد ایده‌های خوب بطور اتفاقی سبب ایجاد كارها بطور مناسب می‌شود؟ به هیچ وجه بلكه این امر سبب اتلاف انرژی خواهد شد. ما باید بر مبنای اطلاعات كیفی روزانه قادر به تشخیص مشكلات فرآیند و نحوه رفع آنها و علل آنها باشیم.
در اینجا باید به مطالعه اصول بهبود و اطمینان كیفی بمنظور دستیابی به توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات برخورد عمیق به مسائل و روشهای خاص مورد نیاز برای كنترل كیفیت خواهیم پرداخت.
بخش اول
ورود خودرو به ایران
كلیات:
با اختراع موتورهای چهار زمانه درون‌سوز در نیمه اول قرن 19 و تكمیل آن متناسب با پیشرفتهای دانش بشری و سرانجام تولید انبوه انواع خودروها در اوایل قرن بیستم، مورد استفاده اتومبیل به عنوان وسیله‌ای لوكس و تجملی جهت گشت گذار آخر هفته و نشان دادن برتری منزلت اجتماعی مالك آن تغییریافت و به صورت وسیله‌ای ضروری برای رتق و فتق مشكلات روزمره زندگی بخصوص در شهرهای رو به گسترش درآمد و گسترش زندگی شهرنشینی نیز بر ضرورت تولید بیشتر و متنوع‌تر انواع خودرو تأثیر نهاد.
در ایران نیز متناسب با افزایش ارتباط خارجی و توسعه زندگی شهرنشینی، مورد استفاده اتومبیل به عنوان یك كالای لوكس و سپس با تأخیر نسبتاَ طولانی به عنوان یك كالای ضروری مشهود است. بر اساس اطلاعات موجود، مظفرالدین شاه قاجار اولین پادشاهی بود كه اقدام به خرید اتومبیل كرد. او در نخستین سفرش به فرنگ دستور خرید اتومبیل مورد علاقه‌اش را صادر می‌نماید و سعدالدوله وزیر مختار ایران در بلژیك را مسؤل این امر می‌گرداند. به هر حال اتومبیلی با سلیقه شاه ایران خریداری و به همراه راننده بلژیكی كه به همین منظور استخدام شده بود، از را ه دریا ارسال می‌گردد تا قبل از مراجعت شاه به پایتخت، او سوار بر این اتومبیل وارد تهران شود. هر چند كه این اتومبیل اولین خودور وارد شده به خاك ایران نبود اما تمایل و رغت شاه به اتومبیل، موجب ترغیب سایرین به خصوص متمولان و درباریان ایران به خرید اتومبیل ابزار برتری اجتماعی گردید. عدم وجود راههای مناسب برای تردد خودروها در ایران و حتی در تهران، قیمت نسبتا بالای اتومبیل و آشفتگی‌های مالی و اقتصادی ایران آن روز، از جمله موانع عمده ورود خودرو به میزان زیاد در عهده‌ قاجاریه بود. وادرات خودرو به ایران پس از سال 1300 با توجه به افزایش ارتباط بین المللی و بهبود راههای مواصلاتی تا حدودی رشد یافت اما رشد بیشتر روند واردات خودرو مربوط به سالیان پس از جنگ جهانی دوم بود، به طوری كه بر اساس آمار و ارقام موجود واردات خودرو به ایران طی سال 1334 بالغ بر ده هزار دستگاه خودرو با ارزش دومیلیارد و دویست و پنج میلیون ریال بوده است.

فهرست مطالب
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول : تاریخچة شركت سایپا
فصل دوم : نظریه ها و روش های موجود در كنترل كیفیت فرآیند
فصل سوم : مراحل فرآیند تولید در سایپا
فصل چهارم : تعیین كیفیت فرآیند تولید
جمع بندی و نتیجه گیری
پیشنهادات و نظرات
منابع و مآخذ




تاریخ : دوشنبه 8 شهریور 1395 | 04:39 ب.ظ | نویسنده : محسن یگانه | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.